четвртак, 31. март 2011.

Rodjendan na facebooku


Srećan rodjendan! sve najj !
 Da li vam je ovo poznato ? Da li vam se ovo najčešće pojavljuje na vašem zidu profila  FB na dan vašeg rođendana ? Da li vam je ovo još jedan od prijatelja okačio želeći da vam iskreno čestita rodjendan ?
Dosta sam pitanja postavio, na neka ću pokušati da dam odgovor i komentar, a na ostalim pitanjima i odgovorima ću možda ostati nedorečen.
Zašto sam, uopšte, počeo ovo da pišem? Odgovor je sasvim prost. Smučilo mi se neiskreno čestitanje rodjendana na facebooku i to onim već tako ustaljenim frazama i rečenicama, koje, bukvalno, gotovo da jedni od drugih kopiraju. Došlo je do toga da pojedine toliko mrzi da napišu nešto, te usled toga bukvalno rade copy-paste sa nečije prethodne poruke na vašem ''rodjendasnkom zidu''. Po mom mišljenju - krajnje jadno! 
Pre nekoligo dana mi je jedan prijatelj pričao kako je njegov drug već nekoliko puta žestoko izradio određene ''prijatelje na facebook-u''. Naime, nekoliko puta u toku godine je menjao svoj datum rođendana. Svaki put, jedni te isti ljudi su mu čestitali rodjendan i to gotovo istim rečenicama. Neću vas pitati da pogađate koje su rečenice u pitanju..znate ih i sami. Ergo, ti ljudi su svesno ili nesvesno gotovo 3 puta u toku jedne godine tom dečku čestitali rođendan. Samo je njih nekoliko u suštini znalo za foru, tako što su zapravo i znali kada mu je pravi rođendan. Na taj datum je, tj na pravi rođendan, dobio svega nekoliko poruka i to najviše preko sms-a. Priznaćete, krajnje genijalna fora da se testiraju neki ljudi na fb. Uredu, neki će reći pa to nije pravedno i lepo, zato što ti ljudi nedovoljno dobro poznaju tu osobu i nisu imali prilike da se bolje upoznaju i zapamte kada mu je rođendan. Razumem sve to i prihvatam, ali hoću da naglasim da je baš zbog toga i čestitanje na fb izgubilo na svom značaju, samim time što svako može da stavi sasvim drugačiji datum rodjendana u odnosu na pravi, i taj isti datum može da menja u toku godine. E sad, budite pravi prijatelj pa znajte kada je vašem prijatelju rodjendan.
Da se vratim na ''velikoumne'' čestitke. Jako me ja začudilo, a to sam primeti o na mom zidu kada mi je rođendan, da pojedini ljudi kojima sam jako blizak i sasvim me dovoljno poznaju, ne znaju ili ne umeju da napišu na mom zidu ništa drugo osim: ''Srećan rođ sve najj'' ili '' srećan rođ'' ili '' Happy b.'' i da ne nabrajam više. Kao da ne znaju ili ne mogu da se dosete neke dosetke, šale, anegdote, događaja, moje karakteristike, neke pesme koju volim, ili brdo drugih stvari na osnovu kojih mogu da sačine koliko toliko kreativnu, lepu i zanimljuvu poruku. Mnogo se više obradujem takvim porukama nego već isfuranim gde mi žele sve ''najj-najj''. Bar da u tome ima ponekad i iskrenosti pa i da svarim, ali dobro. Mainstream čestitanje rođendana na fb, progutala je svu kreativnost kod ljudi izazivajući nedostatak zanimljivosti i iskrenih želja. Sve se svelo na tipični postupak i potrebu da iz kurtoazije čestitate nekom rođendan. Strava - baš te obradovali svoje prijatelja i prijateljice.

Ovu problematiku primećujem kod svih prijatelja na fb. Svima se čestita na identičan način, retko, retko mogu da primetim da neko ume da sastavi neku lepu i ozbiljniju čestitku po kojoj bi ga slavljnik/ca zapamtili. Uvek sam se trudio da sastavim neku rečenicu i čestitku sa željom da tu osobu tog dana zaista i obradujem, makar izmamim jedan osmeh više :)

Moram da najavim da sam prestao da čestitam rođendan ljudima preko facebook-a. Ne zato što ne želim da im čestitam, već zbog činjenice da je taj vid čestitanja izbubio svaki smisao, a odavno je izgubio i iskrenost. Prijateljima koje poznajem čestitaću isključivo lično, kada ih budem video, ili u vidu sms poruke, jer smatram da je to mnogo bolji, lepši i direktniji način čestitanja. 

Problem se sveo na to što vam prilikom čestitanja mnogi napišu kako vam žele sve najlepše i brdo lepih stvari, ali se zapravo jako malo njih potrudi da to ostvari. Ja Vam želim samo onoliko, koliko je potrebno da budete srećni :) Pokušaću da istrajem u tome i da postanem još bolji prijatelj, koji vam za rođendan može i mora uvek čestitati samo iskreno.

Нема коментара:

Постави коментар